Hæld lidt sprinklervæske i salgstragten..

Her i morges løb bilen tør for sprinklervæske. Ikke den bedste kombination med salt på vejene, kulde og stænk fra de forankørende bilister. På ingen måde særlig ansvarligt. Men vi kender det sikkert godt alle sammen, nåede det ikke lige og skal nok og det er nok heller ikke særlig slemt.

Det var det!

Og klart en morgen, hvor det blev lidt hurtigere ud af døren end jeg plejer – så blev det også lidt presset tidsmæssigt til det første møde. Bare en skod start på en ny dag.

Det jeg kunne se ud af forruden var striber midt på vejen, de røde lygter fra de forankørende og så de helt klare hvide forlygter fra de modkørende. Enkle guidelines til fremdriften, men ikke helt nok til at jeg følte mig driftsikker. Men jeg skulle jo kæmpe mod tiden og en flok mennesker, der var klar til at jeg afholdt mødet sammen med dem. De havde jo nødvendigvis ikke den store forståelse for at jeg om lidt ville vælte ind i lokalet med vildt stirrende øjne, der stadig forsøgte at finde vejfæstnet og hullerne mellem de modkørende bilister.

Egentlig ville jeg nok heller ikke dette, men sådan var det jo – lige nu i hvert fald. Tænker du sikkert kender en lignende situation, hvor du godt vidste hvad der var det rette at gøre og så at du på trods, gjorde det modsatte.

Jeg skulle jo bare tidligere have haft købt sprinklervæsken, som jeg tænkte på dagen forinden. Så ville ALT jo have set skarpere, mere detaljeret og langt mere sikkert ud. Jeg ville jo have forholdt mig til trafikken, været rolig og nået det første møde med ro og klarhed.

Hvor mange gang kan vi også stå i vore virksomheder og have alt for lidt sprinklervæske i salgstragten; altså tænkt det går sgu nok og drifte videre som vi plejer at gøre. Helt uden at spekulere på signaler fra konkurrenterne, kunderne og en selv. Har da i hvert fald hørt om mange, der tænker og ved at den er gal, men gør intet ved det. Måske fordi de ikke kan se noget ud af deres egen forruden eller ikke vil.

Det sidste er nok det værste – evnen til ikke at ville eller evnen til ikke at erkende.

Der kommer ingen løftet pegefinger, selvom jeg godt kan læse indenad og fornemme at den var på vej. Du kan selv mærke den, hvis den er på vej.

Skab dine rammer for at du altid har en portion sprinklervæske i behold, at du altid har kunder/produkter i pipelinen. At du kan se ud af forruden, at du ikke går med bind for øjnene og tænker, “Hold nu kæft jeg har travlt – jeg må være en succes..” – se i øvrigt denne beskrivende video 

At du ikke kun har pejlemærker, som konkurrenter (de modkørende) og kunder (de forankørende).
Det er også pejlemærkerne i dig, at dine forudsætninger er tilstede for at være optimale.

Tænk mere langsigtet end blot til i morgen, næste uge eller blot til den næste første i måneden. Køb nu passende mængder sprinklervæske, stå tidligt op, kør i god tid og vær tilstede i nuet, hvor kunderne bør kunne forvente at du er “køreklar”.

 

Kør nu forsigtigt – et liv i overhalingsbanen giver for få livgivende pitstop.

Har du brug for en co-driver til at få din forrude gennemskuelig – så check her.
Jeg er så klar til at rense dit udsyn og gøre dig endnu mere skarp på salg og de rette kunder.